November 3, 2011

When I Was On EL

I was on EL last Wednesday. My baby sister a.k.a Mummy Fuzy had a severe period pain. She had it almost every month. Unlike me. So told me she couldn't stand it. Took some pain killer but still not curing. Called Mama, maybe she could come over and babysit Thaqif for a day, but my dad already left for work that time, and no one can send her to my house. What choice did i have? EL lah jawabnya. 

I'm lovin' it. Sebab dapat spend time dengan Thaqif <3. 

Pagi-pagi bagi Thaqif snacking on the Teething Rusks for breakfast. He likes it very much. Sebab boleh gigit lama-lama macam dia selalu gigit dan jilat jari dia.


These are Thaqif's food. So far he don't really like the Farley's Rusk yet. Tapi Mama and Mommy Fuzy dia yang suka. Selalu kitorang cilok sikit Thaqif punya. Heh!





Lepas breakfast, main-main kejap. Lepas tu mandi time. Lepas mandi, Thaqif mesti nak milk. Lepas dapat milk terus tidur. That day he napped for 1 and a half hour. Sempat lah i menyapu satu rumah, basuh baju yang dah melimpah ruah dari bakul, mandi siap syampu wangi2. Bukan senang eh nak dapat Thaqif nap lama macam tu, some more in his crib pulak tu. 



He slept at 10.30AM, then woke up at 12noon. Bangun-bangun je buat muka pelik. I think die rasa macam pelik kot, sebab tengok i ada kat rumah time-time macam ni. Selalunya Mommy Fuzy yang attend dia. Hehe. Lepas dia tengok i dengan muka yang confuse tu, tiba dia senyum. Pastu sengih-sengih. I rasa dia macam happy kot i ada kat rumah that day.



Lepas bangun tidur, lunch time lah pulak kan. For his lunch i gave him Cerelac. I made it a bit cair sebab bagi Thaqif makan guna trainee cup. Senang. Tak comot. Sebab baru lepas mandi. Selalunya lepas i balik kerja baru i spoonfeed him, then terus mandi petang.





After lunch. Playtime and TV time. Lepas tu story-telling time. Thaqif suka kalau I read him stories. Excited sungguh dia. Lepas dah penat, nap time again. This time kejap je. 1/2 jam je. Lepas tu bangun main-main kejap sambil tunggu Papa balik, then we all went out for some shopping and dinner.


Thaqif kalau nak keluar pegi mana-mana dia memang super-duper excited. Heh! Lepas dah penat excited, Thaqif pun tidur all the way until we reached home. Sampai rumah around 11 something Thaqif bangun kejap. Then I changed his nappy and fed him, lepas tu I said, "I love you baby. Good night." Lepas tu Thaqif pun tidur. Nak tidurkan Thaqif senang jugak lah sekarang ni. Kena cuddle2 dengan dia,kiss dia banyak2, usap2 rambut dia, pastu let him hold and play with my hands, lepas tu tidur lah dia. Kalau malam2 Thaqif taknak orang lain tidurkan dia, he wants his Mama. Manja betul.




Kan best kalau hari-hari macam ni tak payah pergi kerja   :)


Love,
Mrs.K


No comments:

Post a Comment

Speak Up Your Witty Thoughts Here!